Årets første HiO fikk Oda på hull nr 6

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 20. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi gratulerer Oda (13 år) med sin første HiO. Hun startet på VTG kurs i helgen 29. april. Dette var hennes andre golfrunde.

Og slik var historien:
I slutten av april i år var Oda Sandodden 13år (og storebror Halvor15 år) på nybegynnerkurs i golf.

Oda gikk sin andre golfrunde i sin karriere i dag. Sin første runde hadde hun på Hafjell sist helg før Mjøsen åpnet.
Hun spilte fra tee 40 men slet fælt på mange av hullene med topping av ball eller slag i bakken. Flere av hullene plukket vi opp ballen etter mange slag eller at vi ble litt irriterte.
På hull 6 merket vi at to andre spillere hadde høyere tempo enn oss så vi bestemte at når vi hadde slått ut kunne de også slå ut før vi gikk fram. Halvor og pappa Sven slo ut først fra tee 49 før Oda slo ut fra tee 40.
Oda slo med 7- kølla som hun liker best.
Ballen hennes hadde perfekt retning rett mot flagget men vi så ikke helt hvor ballen ble liggende.
Vi trakk oss til siden slik at de to mennene vi tilbydde å passere oss kunne slå ut.
Vi gikk sammen med dem bort mot green for å finne ballene våre og gjøre oss klare når mennene hadde puttet ferdig.
Oda klarte ikke å finne ballen sin og vi lette ekstra godt i bakkant green da den kanskje hadde trillet for langt.
Da første mann av de to mennene hadde puttet fikk vi bekreftet det vi egentlig stod å spøket om….. kanskje ballen til Oda hadde gått rett i hullet. …… så joda. I koppen lå det en ball med røde hjerter akkurat slik Oda hadde merket ballene sine med.
Det var en utrulig artig opptur for Oda som hadde en litt tung dag på banen. Fine gratulasjoner fikk hun også av de to mennene som passerte oss. Det var jo også de som «fant ballen» da de puttet før oss.

Overraskelse venter på Oda i shop