Oppsummering fra medlemsmøtet 20. nov

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 27. november 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

En god del av Mjøsens medlemmer møtte og det ble mange temaer og diskusjoner om aktuelle saker i klubben.Nedenfor er det en kort oppsummering av temaene som ble tatt opp.

Kort oppsummering fra medlemsmøtet

Eleonore ga en status pr oktober. Vi har 140 helt nye medlemmer – mange unge og vi har da rundet 600!
Vi har hatt 4 VTG kurs og planlegger sammen med treningsressursene kurs for 2024.
Trening og Pro ble vist – hva har vært i 2023 og hva ønsker vi av 2024. Vil medlemmene benytte tilbudene og er de tilpasset medlemmenes behov/ønsker.

Bane: En utrolig vekslende og utfordrende sesong.
Sen vår – startet 4 uker senere enn i 2022
Tørr forsommer – vi er heldige som har Mjøsa og fungerende fylling til vanningsdammen.
Utrolig våt siste del av sommeren med enkelte stengte dager, bilforbud enkelte dager. Store ødeleggelser og stor risiko med tunge maskiner på så våt mark.
Tross et svært vekslende vær og mange utfordringer for å holde banen spillbar er konklusjonen:
    • Litt for lite bemanning både i shop og bane
    • Mindre inntekter gjør at det ikke er igangsatt rep. og vedlikehold som ikke MÅ tas
    • Planlagt grøfting ble ikke utført så mye som vi hadde planlagt grunnet ventetid på gravemaskin og snøen kom før vi rakk det.
    • Vi har klart å få et resultat i balanse, et økt medlemstall og nesten like mye gjesterunder tross redusert åpningstid.

2024 hva bør vi gjøre?

Planene for 2024 legges nå og fremover til årsmøtet i februar….
    • Innspill til hva som skal prioriteres må komme fra medlemmene, da dette er et idrettslag.
    • Styret sammen med de som jobber på bane og i shop må prioritere og sette driften sammen til en helhet som gjør at vi får det best mulig på bane og i klubben.
    • Komiteer: Banekomite, turneringskomite og baneverter (marshall) må på plass – her er det bare å melde seg / send mail til post@msgk.no

Forslag til endringer på banen er mottatt

Banen ble i 2023 slopet (10 år fra 2024) – etter anmodning så samtidig slopekomiteen på bunkere med tanke på hvilke straffer nybegynnere/kortslående mest og de krever uforholdsmessig vedlikehold
Forslag på baneendringer:
  • Forslag fra Keith Richardson – nytt klipperegime
  • Forslag fra Sportslig – utbedring treningsfelt og noe endring på hull (par 72)
    •
    • Vi har ingen i klubben eller av forslagsstillerne som har kompetanse på bygging av golfbaner og har derfor inngått avtale for gjennomgang av banen og utbedringsforslagene til våren av et firma som har dette som spesialområde.
Eleonore gjennomgikk hovedpunktene i de innkomne forslagene.

Arbeidskraft 2024

Vi har behov for banearbeidere / greenkeeper under opplæring – Steinar har ansvaret i 2024
Vi har behov for medarbeidere i shop – Håvard har ansvaret i 2024

Forslag sendes klubben