Thrilleravslutning på Seniorgolfen tirsdag

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 20. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I morgen avslutter vi årets Seniorgolf. Det betyr at sammenlagtkonkurransene avgjøres. Det fortsatt en intens kamp om pallplassene i alle konkurransene når vi tirsdag spiller Front.

Eclectic Brutto
Jevnest er det i Eclectic Brutto hvor hele 9 spillere er på banens par eller bedre.  Skillereglene i Eclectic er siste 9, siste 6, siste 3 og siste hull.  Roar Johansen leder før siste runde med 68 slag.  I tillegg er han best på siste 9, som altså er ferdigspilt.  I praksis betyr det at de som vil vippe han av pinnen, må forbedre seg med 3 slag.  Da må det en del birdier til. 5 spillere deler foreløpig andreplassen 2 slag bak.  Keith Richardsen har beste Back etterfulgt av Maryann Beck.  Ulf Vanghagen, Geir Midtlien og Magne Sørby kan endre dette, og vi skal heller ikke se bort fra John Hauger og Per Jevnesveen som følger hakk i hel med 71 slag.

Eclectic Netto
I Eclectic Netto leder fjorårstoer Knut Roar Molstad ganske klart med 44 nettoslag foran Frode Randen med 47.  Odd Kristiansen, Jan Ivar Høisveen og Magne Sørby følger med 50 slag.  Odd har foreløpig grepet om 3. plassen med beste Back.  Bak disse følger Lars Mengshoel, Arne Sem, Robert Selbekk-Hansen, Kristian Dale og Kjell Tore Lerbakken med 52 og 53, og alle kan blande seg inn med en god sisterunde.

Order of Merit
Knut Roar Molstad leder OoM med 160 poeng.  Han vant også i fjor og er derfor den spilleren som har hatt størst fremgang de siste 2 sesongene.  Denne gangen jages han av et kobbel med spillere.  Arne Sem med 161 og Magne Sørby med 162 er nærmest, men med en god runde kan også Roar Johansen med 164, Odd Kristiansen og Frode Randen med 165 blande seg helt inn i tetkampen.  Skilleregler ved likt antall poeng er laveste handicap.

Fullstendig oversikt over stillingen finner du ved å logge deg inn i GolfBox og videre til Klubbturnering/Order of Merit.  Vil du være med på thrilleravslutningen, melder du deg på i GolfBox før kl  11:00 tirsdag.  Turneringen starter 16:30.