Beslutningsprosessen for sikkerhet hull 9

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 22. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har registrert at det er reist spørsmål om informasjon til medlemmene og hva som er besluttet og utredet vedrørende sikkerheten på hull 9.

Beskrivelse av beslutningsprosessen:

Etter mange tilfeller av baller som landet på begge sider av låven både ved inngangen til vårt verksted og på baksiden hvor grunneier har sin næringsvirksomhet, ble det markert en enkelt provisorisk utslag hvor det ble spilt fra på slutten av sesongen.

Til årsmøtet kom det inn forslag fra medlem Terje Lindholm til løsning av sikkerheten. Følgende ble besluttet på årsmøtet 15/2-22:
Det opprettes en komité
Terje Myrvang Representerer styret og leder av sportslig utvalg
Terje Lindholm Forslagsstiller vedr. hull 9
Pål Melbye Anleggssjef i NGF
Einar Martinsen Grunneier
Steinar Martinsen Headgreenkeeper
Terje Myrvang innkaller til møte og komiteens forslag presenteres på medlemsmøte 15/3-22 med komiteen tilstede.

Medlemsmøte ble avholdt iht vedtak og komiteen presenterte sitt forslag. Etter en del diskusjoner, ble forslaget sendt til videre utredning. Styret overtok saken.

Styret hadde gjennomgang av saken 22/3 og fant at dette må utredes nærmere pga sikkerheten  og ikke minst kostnaden på nødvendige sikkerhetsnett.

Innkalling til ekstraordinært årsmøte 7/4-22 med en sak - sikkerhet på hull 9 - ble lagt på hjemmesiden og FB 25/3

Mail sendt alle medlemmer 15 år og eldre med informasjon om alternative løsninger og påminnelse om ekstraordinært årsmøte 7/4.

Møtet avholdt iht plan 7/4 med beslutning om å bygge et provisorisk utslag iht. alt. 4 i det utsendte materiale.

I styremøte 20/4 sak 24/22 ble det besluttet oppstart av bygging og slope av banen for par 70.
Banen var allerede da hcp tellende, selv med det teestedet som lå på fairway.

Teestedet åpner innen kort tid.