Sesongen 2022 avsluttes 31.10 på Mjøsen – banen stenges.

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 30. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Steinar og mannskap skal forberede for vinteren. En stor takk til alle for en innsats som har gitt oss en flott bane i 2022. Vi deltar fortsatt i Ice -Breaker prosjektet og planen er å duke putting greenen + green 2, 6 og 16 denne vinteren. Vi venter spent på om plasten kommer – leveransene er ikke pålitelige i disse tider. Banen er forberedt for vinteren og det gjenstår inngjerding av utsatte teesteder og greener, slik at det ikke ødelegges av vinterbruk.

Hei alle sammen

Sesongen 2022 avsluttes 31. 10 på Mjøsen – banen stenges.

Vi har passer 1 mill. i greenfeeinntekter.

Vi har fått 104 helt nye medlemmer herav 54 % (62%) under 35 år. Det er rekruttert mange yngre til golfen de siste årene - hjertelig velkommen alle nybegynnere  og andre nye medlemmer.

Vi har i år fått lån fra Nordea og kjøpt ny rough klipper. Vi ventet utrolig lenge på en vi hadde bestilt i fjor, den kom ikke – heldigvis fikk vi kjøpt en demokjørt klipper. Vi har mye rough og må ha utstyr så banemannskapet rår med det.
Året har vært preget av leveringsvanskeligheter på deler og det har vært kritisk i perioder.

Lav vannstand i Mjøsa ga oss også utfordringer. Fylling av vanningsdammen er avhengig av vann fra Mjøsa når det er tørt og bekken ikke fyller den. Røret ut i Mjøsa ble forlenget og det løste seg heldigvis i «grevens tid».

Vi har hatt tre større turneringer i år, to for Norsk Seniorgolf og en for Norges Golfforbund. Banen har vært fin. Arrangørene og dommerne har vært fornøyd med både bane og arrangement.

Vi har hatt vesentlig større inntekter, men også store kostnader spesielt på strøm. Strømstøtten bidrag positivt, men tross den er kostnaden stor.

Vi har utført større reparasjoner på parkeringsplassen, vegen, provisorisk utslag,  vanningsanlegget (utvidet automatikk), kjøpt støpt betongdel for å sette i vanningsdammens inntak, lys i overbygg, ovn til shop for bedre mattilbud + +

Regnskapet for oktober og ut året gjenstår  – detaljene kommer vi tilbake til på årsmøtet.

Har du forslag til forbedringer, send det gjerne til post@msgk.no. Fint å ha med i planleggingen for neste sesong.

Hjertelig velkommen i 2023 til årsmøtet og ny sesong.

Skal du endre medlemskategori eller ikke være medlem i 2023 – husk tidsfrist 31.12.

Mjøsen Golfklubb
for styret